HOME ABOUT CONTACT LINK D'BOARD



Ase; Multifandom fangirl.
#VANDYHXN













© Template by AtiqahJaidin
Edit by ME
Image from TUMBLR | WHI
fobia;
Friday 10 March 2017 | 0 comment[s]


Semua orang ada kelemahan masing-masing. Semua orang jugak mesti ada sesuatu yang tidak disukai. Kelemahan & sesuatu yang aku tak suka? LABAH-LABAH. Yas. Labah-labah dan aku tak mungkin dan tak akan menjadi kawan. 

I don't really remember since when aku start benci labah-labah. Tak silap aku, start dulu masa kecik-kecik aku ade belek satu buku haiwan ni. Semua jenis haiwan ade & gambar seekor haiwan tu sebesar satu muka surat, penuh. So nak dijadikan cerita aku belek punya belek pastu terselak muka surat yang ada gambar labah-labah. Dia punya gambar tu memang zoom habis nampak habis bulu-bulu kat kaki labah-labah tu. That time memang meremang habis bulu roma memang rasa cam aku baru lepas tengok hantu. Start dari situ aku memang tak boleh tengok labah-labah. 

Keadaan menjadi lebih teruk bila kat rumah aku ada banyak labah-labah. rip.... Kalau diberi peluang untuk aku pindah rumah baru, memang aku setuju sangat-sangat T_T Dah lah labah-labah besor besor pastu kaki panjang-panjang lak tuh memang mental arh aku. Kalau dah ada sekor labah-labah besar kat dalam bilik air, memang aku takkan jejak kaki aku kat bilik air tu sampai labah-labah tu betul-betul mai /kejam kan? HAHAHAHA/ . Nasib baik lah rumah aku ni ada 4 buah bilik air, kalau tak meranalah aku.

 Pernah sekali ada labah-labah kat bilik aku; dekat belakang katil. Memang 4 bulan gak arh tak tidur langsung dalam bilik aku hahahaha. Merempat dekat bilik kakak and abang aku. Aku jejakkan kaki aku dalam bilik tu bila nak amik pakaian je. Teruk bukan? yah i know it huhu. Tapi aku memang takboleh nak tengok langsung labah-labah (kecuali anak labah-labah yang kecik sebesar kuku aku je tu). Bila tengok memang aku akan nangis haha. 

Ada sesetengah orang kata "alah lek lah labah-labah je kut". Oh please just shut up ur stupid mouth! (maap termarah) Aku memang pantang kalau orang cakap macam tu. Setiap orang ada kelemahan masing-masing. Aku memang takleh nak control diri aku bila nampak labah-labah, bukannya aku sengaja nak mintak perhatian. Kalau kau takut lipas or anything & aku tak cakap apa-apa pun so tak payah nak cakap macam-macam ye (marah lagi). Sedangkan member baik aku yang takut gila dengan serangga; termasuklah serangga yang kecil & tak bahaya; pun aku tak pertikaikan ape-ape. Sebab aku tahu setiap orang ada kelemahannya.

Maybe ade yang sama macam aku yang takut labah-labah. Mungkin ada yang lebih teruk daripada aku or okay sikit daripada aku huhu. So guys, kalau ada orang yang takut kepada sesuatu, please stop perlekehkan diorang. Tolong hormat sikit ye. Kau tak ada kat tempat dia, so please stop nak cakap macam-macam. Just mind your own business dear ;) 

sekian. (maaf kalau terkasar bahasa, mwah xoxo )

©